ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ

 
Η εισαγωγή στο Λύκειο εκκινεί ταυτόχρονα και την προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ο μαθητής εισέρχεται στο τελικό προστάδιο πριν την επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού (Κατεύθυνση). Οι σωστές και στέρεες βάσεις αποτελούν τους πυλώνες της επιτυχίας και αυτό είναι που αντικατοπτρίζει τη μέλλουσα επιτυχία.

Στην Α΄ Λυκείου οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να εξοικειωθούν με τον θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων, ένα σύστημα που έχει επιφέρει τις ακόλουθες δύο (2) σημαντικές διαφοροποιήσεις: 
  • Τον τρόπο που επιλέγονται οι θεματικές των προαγωγικών εξετάσεων την περίοδο του Ιουνίου: ειδικότερα, το ποσοστό 50% των θεμάτων επιλέγεται κατά τυχαίο ορισμό από τα υπάρχοντα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων, ενώ κατά αντιστοιχία το υπόλοιπο 50% ορίζεται από τους διδάσκοντες, κατόπιν συνεννόησης, του συγκεκριμένου μαθήματος από το εκάστοτε σχολείο.
  • Σε ό,τι αφορά την ύλη που έχει τεθεί προς εξέταση για τους μαθητές, αυτήν καθορίζεται ρητά από το Υπουργείο Παιδείας με σχετική απόφαση, ενώ οι διδάσκοντες κάθε σχολικής μονάδας απεκδύονται κάθε σχετικής ευθύνης.

Το εν λόγω σύστημα αποσκοπεί στα ακόλουθα τρία (3) βασικά κριτήρια:
  • Στην όσο το δυνατό ευρύτερη κάλυψη του συνόλου της σχολικής-εξεταστέας ύλης.
  • Στην εξασφάλιση ενός κάποιου βασικού επιπέδου ομοιογένειας , στοιχείο που συνεπάγεται και παρεμφερή βαθμό δυσκολίας, στα θέματα των εξετάσεων στις σχολικές μονάδες ανά την επικράτεια.
  • Στην παγίωση ενός αισθήματος σταθερότητας σε σχέση με την επιλογή θεμάτων αλλά και την ποικιλομορφία των θεματικών, καθώς εναρμονίζονται  το αρμόδιο Υπουργείο με την εκάστοτε σχολική μονάδα.

Ποια η μεθοδολογία που ακολουθούμε:
  1. Τακτικά διαγωνίσματα προσομοίωσης > το αρχικό θεωρείται διαγώνισμα ανίχνευσης και γνωστοποίησης του επιπέδου του μαθητή.
  2. Ενημέρωση γονέων σε μηνιαία βάση > οι γονείς γνωρίζουν τους καθηγητές των παιδιών και ενημερώνονται για την εξέλιξη της  πορεία τους σε κάθε μάθημα.
  3. Κάλυψη πιθανών κενών από προηγούμενες τάξεις μέσω επαναληπτικών διαγωνισμάτων, στοχευόμενης ύλης και ασκήσεων προσαρμοσμένων πάνω στα κενά του μαθητή,  έτερων από αυτά της προσομοίωσης.

Όλα τα παραπάνω συντελούν στην αναγκαιότητα σωστής οργάνωσης και έγκαιρης-έγκυρης προετοιμασίας από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ Λυκείου, έτσι ώστε όχι μόνο να επιτευχθεί ο βραχυπρόθεσμος στόχος των εξετάσεων του Ιουνίου, αλλά να τίθενται σταδιακά οι βάσεις για την επίτευξη του μακροπρόθεσμου σκοπού, που δεν είναι άλλος από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Με γνώμονα το παραπάνω αξίωμα, δημιουργήσαμε το ακόλουθο αναλυτικό πρόγραμμα, το οποίο εκφράζει τις ώρες διδασκαλίας σε εβδομαδιαία βάση:

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΕΣ

Γλώσσα-Λογοτεχνία

2

Αρχαία Ελληνικά

2

Άλγεβρα

2

Φυσική

2

Χημεία

1

Γεωμετρία

1

ΣΥΝΟΛΟ

10


Σημείωση: σημαντικό στοιχείο επιτυχίας και του συγκεκριμένου προγράμματος αποτελεί το ζήτημα της ευελιξίας: κατόπιν επικοινωνίας και συνεννόησης,  το παραπάνω πρόγραμμα  αναδιαμορφώνεται και συμπροσαρμόζεται σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε παιδιού.

Pages